In de huidige economie willen organisaties steeds meer klantgericht werken en dus sneller kunnen veranderen. Maar hoe doe je dat?
Belangrijk is de kansen en bedreigingen van uw organisatie in kaart te brengen evenals de sterke en zwakke punten voor uw organisatie. Op basis van de verkregen informatie kunt u de koers van uw organisatie bepalen. Deze koers wordt uitgewerkt in beleid, doelen en processen. Kwaliteitsmanagement speelt hierbij een belangrijke rol.
Een kwaliteitsmanagementsysteem leidt tot minder kosten, meer rendement en meer tevreden klanten. Waarom?
Een goed werkend kwaliteitsmanagementsysteem zorgt dat u kritisch kijkt naar uw processen en een daling kunt inzetten als het gaat om kwaliteitskosten zoals fout- en herstelkosten. Verder kunt u uw beschikbare middelen optimaal benutten.
Daarnaast wordt de klanttevredenheid verhoogd doordat uw organisatie het kwaliteitsmanagementsysteem effectief toepast. Uw organisatie stemt de verwachtingen en behoeften van uw klanten en andere belanghebbenden beter af.
Dit zijn slechts een tweetal voordelen van een Kwaliteitsmanagement, maar er zijn meer voordelen. Wilt u meer weten? Neem dan contact met ons op.
Bureau Marjos Leroy faciliteert het opzetten van een kwaliteitsmanagementsysteem. Het eindresultaat is een managementsysteem, dat voldoet aan het ISO9001 normenkader.